Mapegrout FMR to gotowy proszek mieszany składający się z cementów o wysokiej wytrzymałości, wybranych kruszyw, specjalnych domieszek i elastycznych włókien metalowych wyprodukowanych według formuły opracowanej w laboratoriach badawczych MAPEI. Włókna są wykonane z odpornego na korozję bezpostaciowego stopu metalu z żelaza chromowanego. Włókna metalowe poprawiają wytrzymałość na zginanie zaprawy i znacznie zwiększają jej wytrzymałość odporność na uderzenia. Mapegrout FMR zmieszany z wodą staje się łatwo obrabialną zaprawą wysoko tiksotropową, łatwą do nałożenia na pionowe i poziome powierzchnie lub na sufity, nawet w grubych warstwach bez konieczności stosowania szalunków. Kiedy Mapegrout FMR jest przygotowywany przez dodanie tylko wody, musi być utwardzony w wilgotnym środowisku, aby rozwinąć i w pełni wykorzystać swoje ekspansywne właściwości poprawnie. Warunki te są trudne do uzyskania na miejscu. W związku z tym, aby zagwarantować jego właściwości ekspansywne, do miksu Mapegrout FMR można dodać 0,25% Mapecure SRA w celu zmniejszenia ilości plastycznego i hydraulicznego skurczu. Mapecure SRA odgrywa bardzo ważną rolę, ponieważ gwarantuje lepsze utwardzenie zaprawy. Po zmieszaniu z Mapegrout FMR może być również uważany za zaawansowany technologicznie, ponieważ domieszka ma zdolność zmniejszania szybkiego parowania wody w mieszance. Mapecure SRA działa jako wewnętrzny środek utwardzający. W wyniku interakcji z niektórymi głównymi składnikami cementu ostateczny skurcz zmniejsza się o 20-50% w porównaniu do normalnego skurczu produktu bez domieszki. Zmniejsza to potencjalne powstawanie pęknięć.
Cechy:
- bardzo wysoka wytrzymałość na zginanie i ściskanie,
- współczynnik rozszerzalności cieplnej i przepuszczalności pary wodnej, podobny do wysokiej jakości betonu,
- wodoodporna,
- doskonała przyczepność do starego betonu, pod warunkiem, że wcześniej została nasycona wodą, a także do prętów zbrojeniowych, zwłaszcza gdy zostały one pokryte mapefer lub mapefer 1k.
Zastosowanie:
- naprawianie uszkodzonych obszarów betonu uszkodzonych przez utlenianie prętów zbrojeniowych,
- przebudowa pokryw prętów zbrojeniowych w konstrukcjach żelbetowych,
- naprawianie powierzchni narażonych na silne ścieranie i uderzenia (kanały, podłogi przemysłowe, rampy itp.),
- wyrównanie przepony i ścian tunelu,
- naprawa wiaduktów na autostradach, drogach i liniach kolejowych,
- naprawa przelewów,
- naprawianie systemów ostrzegania przed wilgocią.